آموزش مقدماتی اسکچاپ

چرا باید نرم‌افزار اسکچاپ را یاد بگیریم

نرم‌افزار اسکچاپ (sketchup) یکی از پرطرفدارترین نرم افزارهای رشته معماری می باشد که از سال 2012 به صورت رسمی امتیاز آن از شرکت گوگل (google) به شرکت تریمبل (trimble) واگذار شد. این برنامه از لحاظ رابط کاربری بسیار ساده و در عین حال کاربردی می باشد. امکان نصب پلاگین‌های مختلف روی این نرم افزار، اسکچاپ را به یک برنامه کاربردی و محبوب تبدیل کرده است، که این قابلیت با خروجی‌های با کیفیت و مدلسازی‌های حرفه‌ای همراه می باشد.

یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از این نرم‌افزار، این است که شما می‌توانید پس از ساخته شدن ماکت محل مورد نظرتان در SketchUp، هر گونه ایرادی که در آن وجود داشت را برطرف کنید یا ممکن است که سازه شما هیچ ایرادی نداشته باشد، اما شما بخواهید طرح آن را که به نظرتان ناخوشایند است، تغییر دهید، در این صورت می توانید با استفاده از چند کلیک در عرض چند دقیقه شکل ماکت خود را تغییر دهید یا تغییرات کوچکی در آن ایجاد کنید.

نرم‌افزار اسکچاپ محیط کاربری بسیار ساده‌ای دارد که این قابلیت، اسکچاپ را به نرم‌افزار محبوبی تبدیل کرده است. در نرم‌افزار اسکچاپ امکان نصب پلاگین قدرتمند رندرگیری V-RAY وجود دارد و همچنین در این نرم‌افزار می توانید از انواع آبجکت های آماده استفاده کنید. یکی از مزیت های مهم نرم‌افزار اسکچاپ سازگاری با نرم‌افزار های AUTOCAD و 3DMAX می باشد، که موجب پشتیبانی از فایل های DWG و 3DS می شود.

مخاطبین دوره

از این نرم‌افزار برای شبیه‌سازی در رشته‌هایی مانند معماری، عمران، نجاری، تاسیسات و شبیه‌سازی تصاویر به شکل کامپیوتری مانند شبیه‌سازی در فیلم‌های کامپیوتری و یا شبیه‌سازی در بازی‌های کامپیوتری استفاده می‌شود. مهندسین معمار می‌توانند با استفاده از امکانات منحصر به فردی که این نرم‌افزار ارائه می‌کند، پیش از ساخت یک بنا، طرح سه بعدی آن را با نرم افزار اسکچاپ تهیه کنند.

پیش نیازهای نرم‌افزار اسکچاپ

این دوره به هیچ پیش نیازی احتیاج ندارد و صرفا با شرکت در دوره می توانید مهارت لازم برای کار با برنامه را بدست آورید.

اهداف کلی دوره

در این دوره ابتدا به پیش درآمدی از نرم‌افزار و دلایل انتخاب این نرم‌افزار و مزایا و معایب آن پرداخته می شود و در ادامه با محیط کلی، ابزارهای ترسیمی و پلاگین های کاربردی این برنامه آشنا می شوید، همچنین در پایان این دوره چند نمونه تمرینی از مدلسازی با این نرم‌افزار در نظر گرفته شده است.

فصل اول (آشنایی)

1
شروع کار با نرم افزار
8 دقیقه و 10 ثانیه

فصل دوم (ابزارها)

1
نحوه کار با ابزار Select
5 دقیقه و 58 ثانیه
2
کار با ابزارهای Move و Push/Pull
8 دقیقه و 4 ثانیه
3
کار با ابزارهای rotate و Follow me
6 دقیقه و 45 ثانیه
4
ایجاد group و component و ابزارهای scale و offset
11 دقیقه و 44 ثانیه
5
کار با ابزار Draw
20 دقیقه و 30 ثانیه
6
کار با ابزار Solid tools و Styles
10 دقیقه و 32 ثانیه
7
نوار ابزار Construction و Eraser
7 دقیقه و 55 ثانیه
8
کار با ابزار Sand box
6 دقیقه و 12 ثانیه
9
آشنایی با بخش trays
13 دقیقه و 26 ثانیه
10
وارد کردن نقشه از اتوکد و کار با 3d warehouse
10 دقیقه و 14 ثانیه
11
آزمون نهایی اسکچاپ
10 سوال

نوشتن دیدگاه

قیمت
رایگان!
ثبت‌نام در دوره
امتیاز 0 از 0 رای
ویژگی های دوره
23 دانشجو
مدت زمان دوره : 1 ساعت و 49 دقیقه
سرفصل : 2
درس : 11
آزمون : 1
ویدیو : 11
سطح دوره : مقدماتی
زبان : فارسی
نوع دوره : غیر حضوری
وضعیت دوره : به اتمام رسیده
تاریخ بروزرسانی : جمعه, 17 اردیبهشت 1400
دانلود فایل پس از ثبت‌نام در دوره
مدرس دوره
علیرضا شیخ نصیری
تاریخ عضویت : 21 مرداد 1399 دارای مدرک کارشناسی عمران و دانشجوی کارشناسی ارشد سازه از دانشگاه گیلان. 3 سال است که به صورت حرفه ای کار با نرم افزار اسکچاپ را دنبال می کنم.
دسته: اسکچاپ لینک کوتاه دوره: